Geboorte
melden

Info

FAQ

Het ontwerp van het geboortekaartje

Bestellen

Verzending

Prijzen

Proefje

Technische specificaties

Overige vragen

Staat je vraag er niet tussen? Mail ons gerust op info@hetuilennestje.nl

Het ontwerp van het geboortekaartje

Hoe geef ik mijn wensen voor het geboortekaartje door?

Wanneer je een kaartje naar je smaak hebt gevonden op onze site dan kun je deze kaart aanklikken en vervolgens klikken op ‘Vraag een proefje aan’. Als je dan kiest voor een digitale proef dan kom je terecht in het proefaanvraag formulier. Hier kun je al je wensen invullen. Je kunt binnen 2 werkdagen een voorbeeld van de kaart met je wensen er op verwerkt per mail ontvangen. Is de digitale proef naar wens? Dan is het mogelijk om er een proefdruk van te laten maken en deze thuis te ontvangen. Heb je nog aanpassingen? Dit kun je doorgeven via de mail.

Het is ook mogelijk om je wensen te mailen naar info@hetuilennestje.nl. Heb je een leuk kaartje op social media gezien? Stuur de afbeelding dan mee als bijlage.

Kan ik mijn eigen geboortekaartje ontwerpen op jullie site?

Nee, dat is niet mogelijk. Het is namelijk onze service dat wij de kaart voor je ontwerpen. Er is geen max. aantal correctierondes, dus schroom niet om eventuele wijzigingen te mailen.

Kan ik het kaartje al door jullie laten ontwerpen voordat ik bevallen ben?

Ja, dat kan! Vaak maken wij ongeveer 3 maanden voor de uitgerekende datum een ontwerp van het geboortekaartje. Je kunt de bestelling ook alvast vooraf plaatsen, dat scheelt weer wat stress na de bevalling.

Ik weet het geslacht nog niet, kan ik 2 ontwerpen laten maken?

Ja, dat kan!

Maken jullie ook andere geboortekaartjes dan op jullie site staan?

Wij kunnen een geboortekaartje naar jouw wensen ontwerpen, maar kunnen geen kaarten namaken van concurrenten.

Kan de kleur op de kaart aangepast worden?

Iedere kaart uit onze collectie kunnen wij aanpassen in elke gewenste kleur.

Welke lettertypes kunnen er op het kaartje verwerkt worden?

Op deze pagina vind je onze lettertypecatalogus. Hierin staan alle mogelijke lettertypes die wij op de kaartjes kunnen verwerken. Je kunt op deze pagina zelfs je gewenste tekst/naam intypen en bekijken in alle mogelijke lettertypes! Andere lettertypes dan die in onze lettertypecatalogus staan kunnen wij niet verwerken op onze geboortekaartjes.

Kunnen jullie de illustratie op een kaartje aanpassen naar onze gezinssituatie?

Ja, dat kan! Wij hebben heel veel verschillende illustraties, maar kunnen ook iets op maat maken. Laat het vooral weten als je kindje het leuk vindt om te voetballen of stuur een afbeelding mee van zijn of haar lievelingsknuffel, dan kunnen wij dit in de illustratie verwerken. Ook huisdieren kunnen wij een plekje geven op het geboortekaartje!

Wordt jullie webadres op de geboortekaartjes gedrukt?

Alle kaartjes die door ons zijn ontworpen zijn eigendom van Het Uilennestje. Om te voorkomen dat onze ontwerpen zomaar nagemaakt worden, plaatsen wij op ieder kaartje ons webadres. Wil je het er toch per sé van de kaarten verwijderen, dan rekenen wij daar een vergoeding van € 50,- voor.

Bestellen

Hoe ver van tevoren moet ik geboortekaartjes bestellen?

Het is verstandig om ongeveer 3 maanden voor de uitgerekende datum rond te kijken wat voor kaartje je wilt. Zo heb je nog genoeg tijd om de kaart door ons aan te laten passen en raak je niet in de stress als je kindje plotseling eerder komt. Ben je al wel bevallen en heb je nog geen kaartje uitgezocht? Geen probleem, binnen één ochtend kunnen wij een ontwerp voor je klaar maken en als dit ontwerp akkoord is kunnen wij het dezelfde middag nog af laten drukken.

Hoe kan ik de bestelling plaatsen?

Je kunt een bestelling plaatsen door een kaartje in het gewenste formaat op onze site aan te klikken en vervolgens te klikken op 'Plaats in winkelwagen'. Je komt daarna direct in het bestelformulier terecht. Hier kun je alle benodigde informatie invullen, zoals het aantal, het papiersoort en de druktechniek. Ook kun je aangeven welke enveloppen je wilt bestellen en of je er nog andere accessoires bij wilt zoals bijvoorbeeld labels, touw, stickers, een raambord of poster. Indien het geboortekaartje nog niet door ons is aangepast naar jouw wensen, mag je je gewenste teksten voor op het kaartje en eventuele opmerkingen over de vormgeving invullen in het bestelformulier. Je kunt de bestelling alvast plaatsen als je nog niet bevallen bent. Na het plaatsen van de bestelling ontvang je een mailtje met een stappenplan, hoe je geboorte kunt melden als je bent bevallen.

Kan ik ook een ander aantal kaarten bestellen dan per 10 stuks?

Nee, dat is niet mogelijk. De kaarten zijn enkel te bestellen per 10 stuks. We raden aan om altijd wat extra kaarten te bestellen. Er is altijd een vergeten tante of buurvrouw. Kaarten nabestellen kan ook, maar dit is in verhouding altijd een stuk duurder dan wanneer je in een keer je bestelling plaatst en bijvoorbeeld 10 kaarten extra bestelt.

Op welke papiersoorten kan ik de geboortekaartjes laten drukken?

Full color druk:
Wij kunnen onze geboortekaartjes laten drukken op 4 soorten papier: mat, mat gebobbeld, parelmoer en 3 laags papier.

  • MAT is wit mat kartonpapier en voelt zacht. (400 grams m2)
  • GEBOBBELD is mat papier met een structuurtje er in, voelt licht gebobbeld aan en heeft een chique en luxe uitstraling. (350 grams m2) Aanrader!
  • PARELMOER is met een shimmering in het papier. Het is mat en voelt heel zacht en glad aan. (350 grams m2)
  • 3 LAAGS papier (900 grams m2) (Alleen mogelijk voor kaarten zonder vouw!) Dit is een kaart die opgebouwd is uit 3 lagen karton. Voor de de binnenkern/ middelste laag kan uit een aantal kleuren worden gekozen. Wit, Geel, Licht roze, Donker roze, Licht blauw, Donker blauw, Groen en Zwart. De meerprijs is €11,- per 10 kaarten.

Indien je een proefkaart van deze laatste optie wilt, kost het € 15,- voor 1 kaart. Het is ook mogelijk om een gratis staaltje te krijgen van dit papiersoort. Voor een 3 laagse kaart voldoen 2 postzegels op de enveloppe (met of zonder labels en touw erbij).

Metallic inkt / foliedruk:
Hiervoor is geen papierkeuze. Wij hebben zelf al de keuze gemaakt voor het beste papiersoort ivm de hechting en de dekking van de metallic inkt of foliedruk.

Hoe laat ik jullie weten dat mijn kindje geboren is?

Wanneer je kindje geboren is kun je (na het plaatsen van je bestelling) de geboorte melden via de gele knop op onze website. Meer informatie hierover ontvang je na het plaatsen van je bestelling.

Hoe kan ik foto’s van mijn kind(jes) naar jullie sturen?

De foto’s van je kindje die op het geboortekaartje of labeltje gedrukt mogen worden kun je uploaden tijdens het melden van de geboorte. Zijn de foto’s te groot? Dan kun je deze mailen (via Wetransfer) naar info@hetuilennestje.nl Meer informatie over foto’s maken en aanleveren ontvang je na het plaatsen van je bestelling.

Kan ik een pdf krijgen van mijn geboortekaartje?

Het is mogelijk om in het bestelformulier aan te vinken dat je naderhand een pdf wilt ontvangen van de definitieve kaart. Deze kun je gebruiken om er iets van te laten maken, bijvoorbeeld een herinneringskist of een stoeltje. De prijs voor een pdf is €14,-.

Hoe gaan jullie om met onze persoonsgegevens?

Op deze pagina vind je hoe Het Uilennestje omgaat met persoonsgegevens.

Verzending

Wat is de levertijd?

De levertijd van kaarten in full color bedraagt 1-2 werkdagen.
De levertijd van kaarten met metallic inkt bedraagt 1-3 werkdagen.
De levertijd van kaarten met koperfolie, goudfolie of zilverfolie bedraagt 2-3 werkdagen.

Kan ik vanuit het buitenland bij jullie bestellen?

Ja, dat is mogelijk! Wij leveren wereldwijd.

Met welke pakketdienst worden de kaarten geleverd?

Wij versturen de kaarten middels PostNL.

Is het mogelijk om de kaarten bij jullie op te halen?

Dat is mogelijk! *Meer informatie hierover kun je vragen door een mailtje te sturen naar info@hetuilennestje.nl. *Raamborden worden niet in onze eigen drukkerij gedrukt en kunnen hierdoor ook niet worden opgehaald.

Kan ik mijn raambord al ruim voor de bevalling in huis krijgen?

Ja dat is mogelijk. De raamborden hebben een levertijd van ongeveer 5 werkdagen. Daarom raden wij aan om geen geboortedatum op het raambord te plaatsen, dan kunnen we het raambord - na jouw akkoord voor drukken - alvast in productie nemen en heb je het hopelijk in huis voordat je bevalt.

Ontvang ik de enveloppen vooraf?

Het is mogelijk om in het bestelformulier aan te vinken dat je de enveloppen eerder wilt ontvangen voor € 10,- extra. In dat geval worden de enveloppen binnen een week na ontvangst van betaling naar je verzonden.

Prijzen

Hoe duur zijn de geboortekaartjes?

Op deze pagina vind je de v.a. prijzen. Wil je er graag accessoires bij bestellen? Dan kun je de prijs berekenen door het gewenste kaartje aan te klikken en vervolgens op de knop ‘bereken je prijs’ te klikken. Hier kun je vervolgens alles invullen / aanvinken wat je graag wilt bestellen en de totaalprijs hiervan zien.

Wat kost het om het geboortekaartje door jullie aan te laten passen?

Het kost niets om een geboortekaartje door ons aan te laten passen, dit doen wij geheel vrijblijvend.

Proefje

Hoe vraag ik een proefdruk aan?

Je kunt een proefdruk aanvragen door de gewenste kaart op onze site aan te klikken en vervolgens te klikken op de knop ‘Vraag een proefje aan’. Als je vervolgens kiest voor een proefdruk per post, dan kom je in het proefaanvraag formulier terecht waar je een aantal gegevens in kunt vullen.

Heb je al contact met ons gehad en is je kaartje al door ons ontworpen? Dan mag je een mailtje sturen naar degene die je kaartje heeft vormgegeven met de vraag of je er op deze wijze een proefdruk van kan ontvangen. Daarbij horen wij graag op welk papiersoort de proef gedrukt mag worden en of je interesse hebt in folie of metallic inkt. Vermeld hierbij ook je adresgegevens als deze nog niet op het geboortekaartje zijn verwerkt.

Wat kost een proefdruk?

De eerste proefdruk ontvang je gratis van ons. Voor iedere volgende proefdruk vragen wij € 5,-. Dit wordt niet in mindering gebracht bij je bestelling.

Wat zit er allemaal in het proefpakketje?

Bij de proefdruk ontvang je het volgende:

  • Label small (op gebobbeld papier)
  • Label medium (op mat papier)
  • Label large (op parelmoer papier)
  • Bruin jute touwtje
  • Zwart/wit touwtje
  • Koper touwtje
  • Druktechnieken staaltjes van: full color druk, koper-, goud-, en zilverfolie en metallic inkt
  • Kraft envelop
  • Zwarte HOERA sticker

Kleur: belangrijk om te weten!

Houd er rekening mee dat een proefdruk en de uiteindelijke oplage niet uit dezelfde batch komen en er dus altijd een licht kleurverschil kan optreden. Dit heeft te maken met temperatuur en tijdverschil van de machine.

 

Technische specificaties

Kunnen de kaartjes bedrukt worden met folie?

De kaarten kunnen wij bedrukken met goudfolie, koperfolie of zilverfolie. Stickers kunnen wij niet van folie voorzien.

Welke kleuren folie hebben jullie?

Wij kunnen goudfolie, koperfolie, zilverfolie en roséfolie drukken.

Wat is metallic inkt?

Metallic inkt is een glimmende laag wat onder een bepaalde kleur gedrukt wordt, waardoor deze kleur gaat glinsteren. Hiermee kun je bepaalde elementen uitlichten en extra op laten vallen. In combinatie met het normale matte inkt ontstaat er een prachtig contrast! Bijna alle kleuren kunnen gedrukt worden met metallic inkt! Alleen hele donkere kleuren zoals donkerblauw, donkergroen, zwart en antraciet kunnen niet gedrukt worden met metallic inkt. Metallic inkt wordt gedrukt op mat glad papiersoort, waarop het glinsterende effect het beste te zien is.

Is metallic inkt te vergelijken met folie?

Metallic inkt is geen vervanging of look-a-like van folie. Folie glimt heel sterk en is een soort weerspiegelende laag. Metallic inkt is daarentegen wat subtieler en weerspiegelt niet. Vind je folie te intens? Dan is metallic inkt wellicht een goede optie.

Wat zijn de formaten van de geboortekaartjes?

De geboortekaartjes zijn in 6 formaten te bestellen:

  • Vierkante kaart - standaard: 125 mm x 250 mm (geopend), 125 mm x 125 mm (gesloten)
  • Vierkante kaart - groot: 150 mm x 300 mm (geopend), 150 mm x 150 mm (gesloten)
    Bij dit formaat kaart moeten er 2 postzegels op de envelop!
  • 5-luik kaart: 100 mm x 375 mm (geopend), 100 mm x 75 mm (gesloten)
  • Rechthoekige kaart - enkel: 105 mm x 210 mm
  • Rechthoekige kaart - dubbel: 210 mm x 210 mm
  • Bij dit formaat kaart moeten er 2 postzegels op de envelop!

Wil je liever een kaart uit onze collectie in een ander formaat? Wij passen dit gratis voor je aan! Wil je een kaart laten ontwerpen op maat? Dat kan, mail ons met je wensen!

Kan het geboortekaartje ook in een ander formaat gemaakt worden?

Wij kunnen de kaartjes in diverse formaten laten drukken. Stuur een mailtje naar info@hetuilennestje.nl en wij laten je weten of je gewenste formaat mogelijk is en wat de kosten hier van zullen zijn. Houd er wel rekening mee dat wij niet voor alle formaten nauwomsluitende enveloppen verkopen.

Welke kleuren kunnen er op de kaartjes gedrukt worden?

Wij kunnen alle (miljarden!) kleuren op de geboortekaartjes drukken. Wil je de kaart met metallic inkt laten bedrukken? Wij kunnen helaas geen hele donkere kleuren metallic inkt drukken, zoals donkerblauw, donkergroen of zwart. In dat geval kunnen wij de overige kleuren op de kaart wél met donkere kleuren bedrukken en de elementen die in metallic inkt gedrukt mogen worden een lichtere kleur geven.

Zitten er al gaatjes in de labeltjes?

De labeltjes worden geleverd zonder gaatjes. Deze kun je zelf gemakkelijk knippen met een ponstang die bij ons te bestellen is voor € 4,-.

Overige vragen

Moet ik zelf het touwtje om het kaartje binden?

De touwtjes en eventuele labeltjes worden los van elkaar geleverd. Deze mag je zelf op je gewenste manier om de kaartjes heen binden. Het is het handigste om een paar vriendinnen of familieleden in te schakelen die dit voor je kunnen doen. Vaak wil de kraamverzorgster ook wel helpen.

Kunnen jullie mijn kaartjes in elkaar zetten en versturen naar de geadresseerden?

Dit is niet mogelijk. Wij hebben helaas niet de mankracht om deze service aan te kunnen bieden.

Plaatsen jullie mijn kaartje op social media?

Wanneer je kindje geboren is is het mogelijk dat wij de voorzijde van jouw geboortekaartje op social media plaatsen. Wil je dit liever niet? Laat dit dan weten in een mailtje naar info@hetuilennestje.nl. Dan zal er niets van jouw geboortekaartje op social media geplaatst worden.

Wij plaatsen jouw persoonlijke geboortekaartje NIET op social media vóórdat je bevallen bent. Dus de naam van je kindje blijft strikt geheim.

Eén keer in de week maken wij een selectie van de mooiste geboortekaartjes die die week gedrukt zijn. Als jouw kaartje daar tussen zit maken wij een foto van de buitenzijde van de kaart, waarop geen achternaam of adresgegevens zichtbaar zijn. Na ongeveer een week nadat jouw kaartjes gedrukt zijn is het mogelijk dat wij een foto van jouw kaartje plaatsen op Instagram, Facebook, Pinterest of op onze website.

Dien ik vooraf te betalen?

Wanneer je de bestelling plaatst kun je de betaling direct voldoen via iDeal, SEPA of overschrijving. Wij raden aan om de betaling te voldoen voordat je kindje geboren is, zodat je je hier niet meer druk om hoeft te maken als je net bevallen bent. Het is mogelijk om na de bevalling te betalen, maar de kaarten zullen pas gedrukt gaan worden zodra het bedrag op onze rekening staat bijgeschreven.

Krijg ik mijn geld terug als er onverhoopt iets mis gaat met de baby en hierdoor geen kaartjes meer nodig heb?

Natuurlijk hopen wij dat je zwangerschap goed verloopt en je kindje gezond ter wereld mag komen.
Mocht er onverhoopt toch iets mis gaan waardoor je geen kaartjes meer bij ons af wilt nemen dan krijg je het volledige bedrag terug, mits er al kosten zijn gemaakt van bijvoorbeeld het eerder versturen van enveloppen en accessoires of als het raambord al in productie is genomen. De gemaakte kosten zullen wij dan met je afstemmen.

Helaas komt het ook voor dat wij een geboortekaartje om moeten zetten naar een rouwkaartje. Dit omzetten doen wij geheel kosteloos.

Kan ik jullie telefonisch bereiken?

Wij prefereren het contact per mail. Zo kunnen wij alle aanpassingen voor het geboortekaartje stapsgewijs met twee handen uitvoeren en kunnen onze collega’s het contact nalezen als één van ons afwezig is.

Staat je vraag er niet tussen? Mail ons gerust op info@hetuilennestje.nl

Mijn kindje is geboren, de kaartjes zijn gedrukt en ontvangen, maar er staat een fout op. Wat nu?

Dit is natuurlijk een uiterst vervelende situatie! We komen dan ook graag samen tot een oplossing. Vóórdat de kaartjes naar de machines worden verzonden, sturen we jou het laatste digitale voorbeeld toe per mail. Hierop dien jij akkoord voor drukken te geven. Wij controleren de kaart zelf ook nogmaals voordat wij het laatste voorbeeld sturen. Maar mochten wij en jij toch over een fout heen kijken, dan is het uiteindelijke akkoord wat je hebt gegeven bindend voor drukken. De klant is uiteindelijk eindverantwoordelijk voor akkoord. Ongeacht of het een fout van jezelf of van ons is. Wat we je in deze situatie aanbieden is dat wij je flink tegemoet komen in de kosten voor een herdruk, mocht het een fout van ons of van jou zijn, dan zul je voor een schappelijk prijsje met korting een herdruk kunnen ontvangen. Hierin delen wij met je mee in de kosten zodat je niet zelf volledig voor de kosten opdraait.
TIP: Laat meerdere mensen (je partner/ familie/ kraamverzorgster) het laatste digitale voorbeeld zien, met meer ogen kun je eerder een fout opsporen of zeker zijn van volledig akkoord.

ONZE LAATSTE
Instagram-posts
@hetuilennestjegeboortekaartjes
Kunnen wij je helpen?